5 gode grunde til at du skal lave din egen webshop- og hvordan du gør det

Der er mange gode grunde til at kaste sig ud i onlinesalg. Hvad er de bedste grunde, faldgruberne, og hvordan gør du det i praksis?

Danske virksomheder er blandet de EU-lande, som afsætter færrest varer til udlandet via online salg. Og det er ærgerligt, for der er rigtigt mange gode grunde til at lave sin egen webshop, og en af dem er netop, at du kan nå kunder på den anden side af grænserne. For nogle er det måske en udfordring at lave workshoppen og få den til at generere salg, men om du er nybegynder eller har mange års erfaring inden for onlinesalg, kan du sagtens få succes med din webshop. De fleste værktøjer finder du nemlig online, så du nemt kan sætte en op. Webshops har længe været brugt inden for blandt andet tøjbranchen- og e-handelsbranchen især er siden , som naturligvis har det som deres speciale at handle online. Et populært eksempel er webshoppen som for eksempel Zalando. De senere år er det også blevet populært at bestille mad online og få det leveret til døren, ligesom mange bestiller koncert- og flybilletter på nettet. Også sportsklubber, som for eksempel Superligaklubben AaB,  der er favorit til at vinde Landspokalturneringen med odds 2.40 ved online spil hos bookmakere som bet365, har også webshops. Her kan fans købe alt slags merchandise fra spillertøj, keyhangere, krus og fodbolde til plakater, sengetøj og solbriller med deres klubs logo på. 

Gode grunde til at lave en webshop

Men hvad er så de gode grunde til at lave en webshop? Først og fremmest er e-handel generelt et voksende område, og som virksomhedsejer er det vigtigt, at man er med på beatet. Måske kan du endda blive blandt de første inden for din niche? For det andet er det nemt at lave en webshop. Der findes et bredt udbud af platforme, som hverken er dyre eller svære at implementere på din hjemmeside. Der er helt sikkert en model, som passer godt til dine behov, men ellers kan man betale sig fra at få den udviklet. Når først den er klar, kræver den meget lidt vedligeholdelse. En tredje grund er, at langt de fleste har prøvet at købe online, og især de yngre generationer foretrækker at shoppe online, og det tal vil formentlig kun stige i fremtiden. En fjerde grund er, at webshopejere har langt større muligheder for at nå deres målgruppe og konvertere dem til kunder. Der er forskellige kanaler som sociale medier og Google værktøjer, der kan identificere og nå potentielle kunder samt give dig en idé om, hvad de vil have. Den femte og sidste grund, vi kommer ind på her, er selvfølgelig, at du får en stor eksponering, fordi du øger din synlighed og kommer ud til flere kunder. 

Hvis du har fået blod på tanden og gerne vil kaste dig ud i at åbne en webshop, så findes der som sagt masser af platforme på markedet. Brug gerne tid på at vælge den rigtige, så du ikke spilder tid, penge og kræfter på at finde en, som i sidste ende ikke dækker dine behov. 

Skriv et svar