Der er ingen tvivl om, at god kommunikation er alfa og omega for et godt samarbejde – og dette gælder i særdeleshed, når man f.eks. ønsker at åbne virksomhed på et nyt marked. Mange steder i Asien gælder der andre traditioner, og her kan selv en lille fejl i udtalen betyde, at hele sætningen ikke giver mening. Dette er der desværre mange virksomheder, der negligerer i dagligdagen, hvor engelsk er det sprog, der bliver talt verden over. Kommunikationen – og dermed samarbejdet – kan dog forbedres markant, hvis man taler samme sprog – og her kan det være en fidus at bestille en professionel tolk til forretningsrejsen.
Bliv klogere på traditionerne, så virksomheden opnår succes!
Det ses ofte, at store virksomheder i Danmark ikke opnår helt den samme succes andre steder i verdenen, som de har under de hjemlige himmelstrøg. Dette kan naturligvis bunde i mange forskellige aspekter, men mange af disse kan føres tilbage til en manglende forståelse af kulturen i det land, man vil ekspandere til. Hvor kulturen i Europa ofte er meget ens, så kan et forretningseventyr i Asien eller Sydamerika hurtigt blive en fiasko, hvis man ikke har sat sig ind i kulturen. Her er den bedste måde at få talt direkte med de lokale i de nye forretningsområder – på deres eget sprog og på deres vilkår. Derfor er en tolk en uvurderlig medspiller, hvis du står overfor at udvide forretningen til fjernere himmelstrøg. Når man møder folk i øjenhøjde, så danner man grobund for et succesfuldt eventyr – bestil tolk til forretningsrejsen, det er alle pengene værd!
Professionel tolkeservice er de ekstra penge værd
Mange gange kan man være fristet til at vælge den billigste løsning, når det kommer til ekstra udgifter, men som med så mange ting her i livet, så kan det ikke betale sig at spare på den tolk, man har med på råd. En professionel og erfaren tolk har stået i mange forskellige kommunikative situationer, og han eller hun har dermed det perfekte grundlag for at skabe godt samarbejde mellem parterne. Erfaren har i det hele taget virkelig meget at sige i den forbindelse, og her kan det bestemt betale sig at bruge lidt ekstra midler. Man kan på mange måder betragte en tolk som firmaets ansigt udadtil, og dermed giver det jo lidt sig selv, at man er nødt til at bruge lidt flere penge for at få den mest kvalificerede løsning. Der er derfor ingen grund til at tøve med at bestille en god tolk, hvis du står overfor en forretningsrejse i den nærmeste fremtid!