De fleste virksomheder har tilhørssted i helt almindelige lokaler. I huse der til forveksling ligner helt almindelige række-/villahuse, er der således ikke det helt store incitament til at tro, at der i disse huse ligger en virksomhed. Dette kan du, som iværksætter eller erfaren erhvervsperson, dog lave om på. Der er nemlig ingen billigere eller mere omtale fremkaldende løsning inden for markedsføring, end at dekorere sit tilhørssted med stil. I følgende artikel vi du blive præsenteret for en række løsninger, hvorpå du kan fremstille din virksomhed med stil, uden at det skal koste spidsen af en jetjager.
Som udgangspunkt tænker man, at fede erhvervslokaler koster en bondegård. Disse hører eliten til, og de er først når man laver milliarder i omsætning, at man har råd til at anskaffe de fede lokaler. Dette er dog langt fra korrekt, da selv den mest kedelige bygning kan udformes på en sådan vis, at den ligner en innovativ og banebrydende forretningsplatform.
Det helt elementære grundlag for at skabe dine egne specielle erhvervslokaler er, at du udnytter de fordele om omgivelser, som du allerede har. Dette kan eksempelvis være inddragelse af det potentiale, der er til virksomhedsfacader. Her har du et helt centralt og banebrydende effektiv markedsføring grundlag, som enhver professionel virksomhedsejer eller forretningsmand burde udnytte. Her er der nemlig mulighed for, at du kan opstille facadeskilte omhandlende din virksomhed. Således at alle forbi kørende får kendskab til din virksomhed og du derved skaber den positive opmærksomhed, som hele konceptet omkring markedsføring bygger på. Facadeskiltene er dog ikke specielt bekostelige, og ved at udnytte dette, kan man således også få en relativ billig markedsføring, som essentielt kan være lige så effektiv, som så meget andet.
Differentier din markedsføring
En anden essentiel grund til at benytte dig af en mere alternativ markedsføringsstrategi, er det element, at din målgruppe bliver mere alsidig. Med fokus på kun én markedsføringsplatform, kan det være svært at ramme hele ens målgruppe, men ved at udvide sit grundlag og vælge en mere alsidig tilgang, rammer man også flere af gangen. De fleste ved ikke hvor vigtig og effektiv denne alsidighed er, men når først man har prøvet den på egen virksomhed, viser det sig hurtigt at være en super fed markedsføringsstrategi.
Er man en virksomhed, hvis aktivitet er bundet relativt meget til lokalområdet, kan det også være fornuftigt at fokusere sit markedsføringsbudget på netop dette segment. Således spilder man ikke penge på at markedsføre sig langt uden for sin målgruppe, men man rammer kun de folk, som er potentielle kunder i din forretning. Dette er ikke bare sund fornuft, men vel hele essensen i god markedsføring. Hvorfor bruge penge på dyr og vidtgående markedsføring, når man kan fokusere på den målgruppe, som egentlig repræsentere virksomhedens afsætning. Med udgangspunkt i det førnævnte facadeskilt, er der for en lokal butik ikke meget spild i denne form for markedsføring, da den kun rammer lige nøjagtig de personer, som dagligt kommer i lokalområdet, og som derfor er de potentielle kunder i forretningen.